Thursday, February 26, 2009

CERAMAH AGAMA

Assalamualaikum,

sedang2 jam 8.30 malam aku dapat call dari sorang sahabat skolah rendah aku...yang sekarang nih dah jadi OSTAT....hehehe...
seingat aku, masa skolah dulu2, nih la geng batu seremban n tudung botol aku...main kat koridor blakang library....
ostat nih jugak la geng yg x study tapi TOP5 dalam ranking sedarjah aku..tapi pastinya aku jadi top3...hehehe...
oh ye...ini ostat minta aku hebahkan kat paper pasal Ceramah Agama Perdana 2009 yang akan diadakan di Surau As-Syakirin Ulu Renggol lepas solat maghrib (4 Mac ni)....
semua umat Islam dijemput hadir...
aku pon catit la detail yg dia kabo tuh..pastu dia minta masuk dalam blog skali...hehehe..agak aneh jugak permintaan sahabat lama nieh....
aku tanya sape organiser..dia kabo... Biro Agama Pemuda UMNO Bahagian Raub....lah...musykil lak aku sejak bila dia join politik...aku igt dia org PAS....hehehehe.....sori la geng..silap persepsi....mcm tuh gak la persepsi org kat aku yg sentiasa silap2....senang2 aku join parti cap kepala lembu ajer la....
ok la...
aku menyampaikan amanat kawan aku jer....selamat mendengar ceramah agama...

ops..lupa plak...tajuknya : Pembinaan Rumah Tangga Bahagia....
haaa..sesuai sangat utk seisi keluarga......penyampai : Ust Badlisyah Alauddin....

inieh program pertama bagi tahun ini dibuat jawatankuasa pemuda umno raub yg baru.....

mendapat seruan gamoknya lepas aku siarkan artikel Pemuda Pas Jeram Besu saran semua parti politik buat kelas agama.... demi pembangunan sahsiah remaja....letak tepi soal politik....tapi bina jati diri umat Islam dulu....

Salam...

3 comments:

Anonymous said...

Salam,
Apakah jika kuat pegangan agama mesti orang PAS sahaja? apakah orang IMNO tiada pegangan agama? Apakah Islam hanya untuk PAS dan apakah PAS itu memberikan makna Islamnya pengikit mereka?

Huh! Jangan lupa: undi PAS masuk syurga. Jika menulis, kita tulislah yang benar dan membawa kebenaran.

aKuSaKsI said...

Balik2 pas...umno...pas umno....lemah dah mendengornya....

hakikat yg disebut dalam artikel....pemuda pas ada menyuarakan dalam paper tentang cadangan bernas tu (mengajak semua parti politik kembali kukuhkan sahsiah remaja menerusi aktiviti keagamaan)....lazimnya org akan ingat sape yg mulakan bicara....then umno baru merancang utk adakan program agama....samada kebetulan atau baru terjaga..itu hak mereka...
pada pandangan aku....tolak semua faktor politik....aku cuma nampak kawan2 aku saling tegur menegur dalam situasi ni....biarpun berlainan fahaman politik..tapi cadangan yg baik tetap boleh dipraktikkan...

P/S: sebab tuh la aku begitu jengkel bila org membuat sesuatu usul dari sudut POLITIK!(nih ikhlas nih!!!)

aKuSaKsI said...

ayat dari bRave hEART nih pulak buatkan aku teringat geng2 'jemaah' atau WUFI (We Unite For Islam) kat UIA tuh....aku cukup tak berkenan...bukan ape....aku kenal sgt la dengan memana kawan satu 'batch' aku yg taksub dengan WUFI nih....ada yg baca Quran pun masih gagap....ada yg sampai jam 3 pagi bercerita pasal jantan....sehingga mengganggu student lain nak tido....aku tak berkenan, n aku cukup tak berkenan...
aku jugak penah dapat ungkapan yg sama....UNDI CALON WUFI MASUK SYURGA...jgn cuba nak masuk neraka dengan mengundi calon lain...
what the h**l!!!....igt aku bodo ke dengan ugutan mcm tuh...

yg pasti dan nyata....aku menilai dari mata n akal aku sendiri..tak perlu cakap2 serupa taksub mcm tuh...n to bREAVE hEART...don't u ever remind me macam aku nih org PAS plak....NEVER NEVER!...

aku boleh tembak sesapa (politik mana) pun yg aku suka sebab aku bukan ahli mana2 parti politik pon...(biarpun setakat nih aku dah 3x mengundi)...undi adalah rahsia! hehehehe....