Saturday, December 6, 2008

Pertahankan Hak Aku

Hai assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pengunjung blog peribadi saya ni (sekiranya ada)...

Betul apa orang kata, diari ni penting untuk menentukan kestabilan emosi dan juga mendapatkan sedikit hak diri sendiri sekiranya kita melakukannya sebagai rutin....Selama ini aku tak pernah ada diari ataupun organizer....apa2 majlis jemputan pembaca semua aku ingat2 aje...ada masa aku catat di kalender....bila salin kat buku, ntah di mana pulak aku letakkannya...Hehehe...

Sejak aku asyik dok 'cantik2'kan blog nih....aku cuba sekali luahkan apa yang terbuku di hati aku ni melalui artikel sebelum ni.....Alhamdulillah...ada kelegaan...

Sebagaimana blogger pahangdaily nyatakan hak peribadi mereka nak mengutuk dan mengata sesiapa, aku juga berhak berbuat demikian.

Entah apa yang ada di benak fikiran mereka apabila mudah sahaja melenting dengan pandangan dan cadangan orang lain.....bila ada yang sapu bontot diorang, amboi kembang bukan main lagi...
nampak betul tak profesional....nak jawab balik boleh, tapi biar la dengan fakta dan kena igt statement sebelumnya..jangan sampai orang gunakan statement sebelum ni utk jadikan senjata balik...

eh..eh..eh....aku termerapu pulak...bercerita tentang HAK AKU...biasanya ia melibatkan kelantangan kita bersuara mempertahankan hak kita....

tapi biasanya aku memang macam tu, pernah kawan2 masa di UIA katakan : Berkawan dengan dia ni, buat kita slalu makan ati dengan kata2 dia..bisa....
hehehe...aku cuma tersengih jer la...sebab bila aku tanya kenapa kawan juga...diorang cakap sebab aku katakan yang BETUL....cuma kekadang ego mereka je yang susah nak terima....

ok la....
nanti aku sambung celoteh lagi, ada lagi yang nak diluahkan....

No comments: