Friday, December 12, 2008

Aku Manusia Biasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pada ketika ini, aku terasa bagaikan muak membaca blog yang seolah2 lupa diri, lupa siapa dia, dan lupa apa perbuatannya.....biarpun aku terikat dengan imej dan status Sinar Harian, tapi aku tetap manusia biasa yang ada perasaan muak, jelik, jengkel...macam2 lagi la...

Mulai hari ini, aku nekad tak akan memperkatakan dan mengunjungi blog tersebut lagi....memang nekad....ini yang terakhir...

hehehe...tetiba emosi plak.
tu la kekawan, bila kita agresif kang, haru biru menda dicakapnya...bila sopan kang...ada plak rasa mcm emosi....kui kui kui...

aku nak memperkatakan tentang blogger PDO nih lagik....
semakin hari aku rasa semakin muak dengan isu yang disampaikan 'mereka'...
sebenarnya, aku akui sebahagian pendedahan mereka nih 'best' utk kita ikuti...
kiranya macam 'kerja ikhlas' la....betul dilandasannya...

tapi banyak daripadanya bohong belaka.....mungkin perkara tu org tak sebut bohong, kalo dia bebetul study kes tersebut....buat analisis seimbang, tak ikut emosi sgt...
then menda tuh akan jadi lebih berkualiti....

ini kang, hentam sebarangan jer......

ape la gini, frust betul i tengok isi blog u tu taw....heheheheh....

biarpon PDO dah minta maaf dengan Sinar Harian, tapi sian kat Liza Maran....dia still kena gak...

aku yang dikatakan antara paling rapat dengan dia....aku tau apa jadi kat dia....
ilang gak la mood dia nak keja....

apa yang aku nak cakap nih, aku harapkan menjadi panduan untuk semua bloggers terutama PDO utk masa akan datang....jangan pulak nanti timbul memacam tohmahan pulak....

sebagai teman yang baik dengan dia, aku la org yg terawal dapat tahu Liza nak berhenti keja....korang sure terkejut, kan?
tapi niat dia nak berhenti tu bukan sehari dua, bukan lepas kena hentam dgn PDO....
sejak awal tahun lagik dah....tapi aku n kekawan lain selalu pujuk dia...minta tangguh....sebab aku taknak rasa kehilangan sesuatu yg berharga dalam Sinar Harian...biar la korang nak cakap aku pentingkan diri....tapi itu yg aku rasa....

dari cara keja dia, komitmen dia....sikap dia yg rendah diri....jauh beza dengan aku...aku nih jenis panas baran, mudah menjawab n mematahkan kata lawan, suka redah ape je kat depan aku n x penah takut risiko....dia kagum dgn aku...aku pon kagum dgn dia....paduan kedua2 dari aku dgn dia..buatkan kami serasi n mudah kongsi cerita....mudah tukar2 pandangan..so, performance jadi ok.....

berbalik kepada niat dia nak b'henti tu....
salah satu sebabnya dia nak sambung blaja....kalo dah itu niat dia...aku tepaksa la setuju....selain tu, faktor kesihatan dia yg memerlukan dia banyak berehat.....

dia start sebut nak bhenti tu sejak Mac 2008....aku minta tangguh2...last2 aku redha jer bila dia nak bhenti dalam bln 11 tuh....mcm2 cadangan aku kasi...minta cuti tanpa gaji la....rehat sebulan la....tapi last2 dia nak bhenti terus gak.....mula2 igt dia dah xde pada bulan lepas, tapi dia sendiri plak kata nak bhenti sampai abih tahun ni...
alasan dia cuma 1 jer...takut banjir buruk berulang lagik mcm tahun lepas...dia risau nak lepaskan tugas pada skuad lain utk buat liputan.....itu yg dia fikir?!!...

yup, sebagai warga Sinar Harian, aku juga akui bahawa kerja yg aku buat hari ni, sekarang ni, dah sebati dalam diri aku...bukan semata2 nak tggu gaji...bukan juga nak cari side income....bukan semua tuh...

apa yg aku rasakan, satu kepuasan apabila masalah dapat diselesaikan....nih je satu2nya kerja sosial yang terjamin masa depan....mengelakkan dari memegang status 'graduan menganggur'...hehehe...

tapi aku penah keja banyak tempat sebelum ni..aku x penah lagi rasa title graduan menganggur tu...

ok la liza....
aku sokong apa jua tindakan ko biarpun ko dah tak bersama Sinar Harian lagik....

aku harap, jangan ada timbul lagi soal yg negatif tentang liza....

hehehe....nanti aku sambung lagik....
banyak merapu aku nih.

No comments: