Thursday, April 23, 2009

Apa lagi yang aku nak?

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Baru dua hari lepas aku menyertai semua skuad daerah dalam negeri ni pegi meeting d opis kuantan. Macam biasa, aku akan stay kat kuantan sbb meeting slalunya habis malam.

banyak perkara berbangkit yang diutarakan termasuk penghantaran rencana yang semakin aku abaikan sejak beberapa akhir nih..hehehe....dengan rasa bersalah sebenarnya....tapi, time management tak berapa ok sejak dua menjak nih....

mungkin sebab aku mula2 menangguhkan keja....sampai opis..tangguh utk buat di rumah...sampai umah tanam azam nak buat di opis plak....nak plak pejalanan dari umah ke opis agak jauh..lebih kurang 65 kilometer pegi n balik....badan plak cepat penat, mungkin terlalu banyak guna fungsi otak utk pk....

bila difikirkan semula, semangat kerja aku amat luar biasa masa mula2 kemunculan sinar harian kat pahang nih...sanggup ikut Rela pegi rush sampai jam 4,5 pagi....cover event sekitar raub dari 7 pagi smpai 11 malam tiap2 hari....kadang2 lebih...slalu nak pastikan yang terbaik...

waktu tu macam2 dugaan yang ditempuhi..tapi muka dah macam celoreng2 askar dah....air muka pon dah mcm zombie....hati keras kamikaze la gamoknya....

mula2 bertugas, bos bekalkan kamera Nikon D40, PDA O2 (Zinc), kancil n support minyak, line celcom...banyak betul kemudahan...

masuk minggu kedua bertugas....PDA tak bole guna....masa tuh Raub takde 3G lagik...tukar la pulak amik tepon cap ayam jer...guna Cyber Cafe antar berita....o'oo...kos mula naik....then bos support semangat dengan menyediakan servis streamyx utk aku....(Bertuahnya dapat bos prihatin)...dengan streamyx, aku berjaya jimatkan banyak duit bos utk tanggung kos Cyber Cafe....ok la gini, give n take...

lama gak aku bertahan dengan kemudahan nih.ada gak kerumitannya, kadangkala...sampai la semalam.....bos tukarkan tawaran kepada servis broadband....yeah....igt, servis streamyx perlu ditamatkan serta merta (atau tanggung bill sendiri)....hihihi...

banyak betul support dari bos....tu blom kira belanja pegi Training ESQ 165...lebih seribu kos dia...dengar2 cerita ada kenaikan gaji pada Jun nanti....dan paling ceria dirasakan....ada gak dengar ura-ura dapat BONUS....haaaa....zaman ekonomi meleset nih.....bos tetap maintain jaga kebajikan pekerja....bertuah betul aku jadi ahli keluarga Karangkraf....

hihihi...cuti yg aku apply utk majlis kawin pon dah lulus....15 hari bermula 4 Jun nanti....nak tau sape yg ganti aku nanti? Bos aku yg di kuantan nih a.k.a Ketua Wartawan...pergh....besar betul pengorbanan bos, yg sanggup turun padang ganti...aku betoi2 hargai...clap clap clap.....claim elaun kat akhirat nanti (double)...hehehe...tq tq tq....

so, apa lagi yang aku nak? tak reti2 nak balas jasa bos dengan hantar berita n perbaiki kualiti kerja? aku cuba gak la nak jadi macam dulu2 gak...kiranya, buat come back la....tapi sebenarnya mutu kerja semakin menurun sebab semakin banyak dugaan ditempuhi bila dah semakin dikenali nih....tu tak masuk ancaman n sikap iri hati org nak jatuhkan kita....

aku sentiasa berdoa, bos akan murah rezeki n bersabar dengan karenah aku or kwn2 sealiran nih....

tunggu lepas aku kawin nanti..aku bawa stok berita/rencana banyak sket....(bole pakai ke janji aku nih) hehehe.....

tolong la bos...bagi aku peluang...kih kih kih.....(aku takmo rasa bersalah membelenggu diri)

~Salam 165~

No comments: