Friday, March 13, 2009

Aku pulak yang kritikal

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Hai semua, dah lama aku x menggagau keyboard utk mencoret kat sini...

entah la weh...kekadang keadaan tak mengizinkan...bila keadaan mengizinkan...otak aku plak x dapat nak beri kerjasama....payah gak tuh...

hehehe....

Aku sebenarnya merasakan hari2 yang 'tepu' sepanjang minggu lepas n minggu nih...

bayangkan laa..dalam keadaan mood tak ada, aku nyer adapter utk modem streamyx plak buat hal...ada ke dia panas-panas-panas..pastu sejukn xnak berfungsi terus...padam! hehehe...

gelak2 gelak la jugak....duit kena kuar beb....

aku amik keputusan cari WIFI nyer modem....sonang keja..tak payah kongsi2 lagi dah...
tapi duit sonag gak ngalirnya.....RM298 berserta 1 pack cartridge....itu utk aku nyer printer laaa....

elok aku bawa balik ke opis n try2 pasang..wah wah wah...berdesup!......

pastu aku tunduk bawah...aku nampak kepulan asap kecil berserta bunyi letupan kecil macam mercun....aku cuma tersengih je...bila tgk adapter charger utk laptop aku pulak MUSNAH!...dalam sehari je wei....masalah nih bertimpa2....termenung aku....

esoknya aku pon sms tokey kedai komputer...nak order la konon...dia kata RM210...ori set...hua hua hua (gelak hiba)......

petang tuh aku pegi la kedai dia...minta adapter tuh....nak tak nak...aku kena beli gak....utk keja nih.....dia tgk muka toya aku...harga adapter tuh pon terus drop jadi RM180.....hehehe...tapi aku tetap serabut....

dalam masa yg singkat je...dekat RM500 melayang.....ape, igt aku cop duit ker? hehehe....tapi ye la.....time gini la kalo pandai melobi...boleh dapat bantuan segera.....

tapi sape la aku kan....usahkan bantuan.....nak 'loan' pon tak lepas.....hehehe....

semalam plak....aku buat coverage utk result SPM......dalam dok sibuk2 tuh....UV Filter kamera aku terjatuh...ntah camner dia bleh longgar, aku xtau...maknanya dah nasib nak malang tuh la.....ditakdirkan plak....hehehe...

AKU TERPIJAK FILTER TUH.....hua hua hua.....jangan marah ye bos....aku ganti balik laaaa.....

ada sorang photographer BErita Harian tegur n amik dari lantai....KO PIJAK HARTA KO SENDIRI APSAL? katanya...aku mana sedar...mmg x sedar langsung....

SUDAH LAH JATUH, DIPIJAK PULA...

sian filter tuh.....sian tak sian...duit aku pon kena sian gak laaa....

itu pasal la aku rasa bebetul tepu sesangat dalam seminggu dua nih...bankrap dah weh.....

No comments: